Voorbereidingen werkbezoek

17 januari 2019 - Spijkenisse, Nederland

We zijn druk met de voorbereidingen van ons werkbezoek. De visa zijn geregeld en niet alleen ligt bijna alles dat we mee moeten en willen nemen klaar, ook de stroopwafels, paaseitjes e.d. zijn in huis, zodat we hier en daar nog 's iemand kunnen verrassen in Nepal. Dit zijn onze plannen:

Na aankomst in Kathmandu 's avonds meteen een dinerafspraak gepland. De dag erna gaan wij 's morgens naar een school voor dove jongeren, waar wij bij de hostels zonnepanelen hebben kunnen laten plaatsen. Daardoor hebben zij nu eindelijk warm water, geen overbodige luxe. 's Middags bezoeken wij een organisatie die jongeren met het syndroom van Down opvangt. Verder hopen wij wat inkopen te kunnen doen zoals kleurstof dat we nodig hebben bij het Voetprints voor Nepal welkom op 14 april a.s.  Meedoen met Voetprints voor Nepal voor een mooi project? Geef je op via https://mahamata.nl en je krijgt het inschrijfformulier en alle benodigde informatie toegestuurd.

De volgende dag vroeg weg (06.00 uur!) want we moeten een hele dag reizen om in het uiterste oosten van Nepal te komen voor een bezoek aan div. projecten tbv Satar en Mushahar in Jhiljhile. Hier draait inmiddels een half jaar het vervolgproject dat wij samen met Stichting Veldwerk bekostigen. Kijk ook eens naar de evaluatie video bij VIDEO'S. In het Engels, en met een Nepalees accent, maar zeer de moeite van het bekijken en luisteren waard. We zijn op de goede weg in Jhiljhile, maar er zijn ook nog genoeg uitdagingen!

Dan door naar Chitwan ter ontspanning (zouden we nu eindelijk eens een tijger "scoren"?) en als het lukt een bezoek aan een van onze sponsorkinderen die naar Chitwan is verhuisd.

Na een paar dagen Chitwan reizen wij via de Janajagriti blindenschool in Dhading Besi door naar Syafru in Rasuwa om in de regio 2 nieuw gebouwde scholen te bezoeken. Een dag later gaan we naar Ramche voor een bezoek aan het door Maha Mata gesponsorde daycare. Aansluitend reizen we weer terug naar Kathmandu. Daar zullen we nog geruime tijd verblijven, vele project - en schoolbezoeken doen en bijpraten met onze partners. Het leeuwendeel daarvan staat al gepland. Voor een idee van de route kun je vanaf ons vertrek de kaart bekijken, die is dan up to date.

Abonneren op dit blog: meld je aan via het vakje MAILINGLIJST rechts in de kantlijn. Je krijgt dan een berichtje zodra er weer een nieuw blog is geplaatst. Krijg je dit berichtje al automatisch dan is dat niet meer nodig.

1. Lenie:
    17 januari 2019
    ZIN IN!!!
  2. Marijke Bruin:
    17 januari 2019
    Lieve Linda en allen die meegaan,
    Een hele mooie reis gaat dit weer worden en prachtige wat jullie allemaal doen!
    Als je in Chitwasn bent is het ook heel leuk om evt het dorp van Bharat te gaan bezoeken, zo mooi, je weet miet wat je ziet als je daar in de ochtend in de dauw van de opkomende dag een wandeling maakt bij al die vriendelijke mensen!
    Goeie reis en iedereen de groetjes en knuffels voor de kinderen!
    Ps neem stickertjes mee met hartjes of diertjes , als een soort thika ze vinden dat prachtig!
  3. Corrie:
    22 januari 2019
    Een heel goede reis toegewenst. Ik verheug me al op jullie reisverhalen. Er komen dan weer veel goede herinneringen boven!
  4. Wijnanda Muntjewerff:
    22 januari 2019
    Het lijkt mij weer fanatisch om jullie te volgen via de blog, en wens ik jullie al vast een heel goede reis.
  5. Maartje van de Wetering:
    23 januari 2019
    Goede reis en ik vind het erg leuk om al jullie reisverslagen te volgen en lezen, groetjes Maartje.
  6. Stichting Maha Mata Nederland:
    8 februari 2019
    Dank allemaal voor de reactie we gaan er weer een mooie, zinvolle trip van maken! @Marijke, het mooie, relatief welvarende, dorp van Bharat bezochten wij jaren geleden al eens en ligt nu met het strakke schema teveel uit de route. De tika stickertjes is een enige tip! Thanks.