Schoolbezoeken Kathmandu

5 maart 2019 - Kathmandu, Nepal

Na flink rondgereisd te hebben in Nepal zijn we inmiddels al weer een aantal dagen in Kathmandu. Gisteren een goed gesprek gehad met Hedda van Mountain Child Care. E.e.a. ter voorbereiding van Voetprints voor Nepal en gesproken over onze samenwerking in de komende tijd.

Vandaag zijn de schoolbezoeken aan de beurt. Bimal en Rama van EFF (Education First Foundation) vergezellen ons. We hebben een lijstje opgegeven van jongeren die we graag willen bezoeken. Zij verdienen om verschillende reden wat extra aandacht. Denk daarbij aan een examenperiode, keuze voor een vervolgopleiding, handicap of bijzondere thuissituatie. EFF monitort hen met regelmaat voor ons, maar zelf een bezoekje brengen als we in Nepal zijn vinden we zeker zo belangrijk.

De plannen voor de toekomst verschillen behoorlijk, de een wil het leger in, de ander ambieert een carrière als actrice en verder horen we wensen als computer techniek of verder studeren. Dat laatste gebeurt slechts in hoogst uitzonderlijke gevallen, want in principe moeten ze na de middelbare schoolopleiding zelf gaan werken en de kosten voor de studie daarmee verdienen. Maar soms moet je een uitzondering maken, omdat de thuisomstandigheden daar naar zijn.

We hebben ook brieven bij ons die zijn geschreven door kinderen van een kerkgenootschap uit Heenvliet en omstreken dat actie voor ons voert. We hopen samen met de initiatiefnemers, dat er een leerzame briefwisseling op zal starten. We hebben op 2 na alle brieven al af kunnen geven.

Volgende week hebben we een bestuursvergadering en zullen alle wensen aan de orde komen. Nog een laatste kanttekening bij de actrice to be, die liever danst dan leert, haar hebben we verteld dat een ontwikkelde actrice waarschijnlijk beter in de smaak zal vallen dan een die niet zo goed geleerd heeft, wellicht dat dit zal helpen ;-)

1. Corrie:
    5 maart 2019
    Het zit er bijna weer op?
    Intensieve, maar prachtige weken als ik jullie verhalen zo lees.
    Een goede en veilige thuisreis.
  2. Yolanda:
    5 maart 2019
    Wat fijn dat Maha Mata er is om voor een aantal kinderen in Nepal die een droom hebben, hun wens uit te laten komen.
    Jullie hebben weer een mooie, indrukwekkende reis gemaakt en mooi verwoord van wat jullie gezien en beleefd hebben.
    Liefs voor jullie allen.
  3. Saskia van Veen:
    5 maart 2019
    Ja, dromen hebben we allemaal en ook toen we kind waren. Ook toen wisten we niet hoe we onze dromen waar konden maken, wat er allemaal bij komt kijken. Door het te ervaren leren we het. Alleen deze kinderen die hebben een heel ander idee en er is voor hen niet een toekomst als die van ons. We hopen dat er veel bereikt wordt, door deze lieve kinderen.
  4. Stichting Maha Mata Nederland:
    6 maart 2019
    Het is mooi te zien hoe de kinderen zich ontwikkelen van schuchter en onzeker naar een jong volwassene die durft te communiceren ineens de kans heeft OM te dromen, iets wat daarvoor onmogelijk was. Dankzij jullie allen maakt de steun voor hen dus en heel groot verschil en geven we hen met elkaar een toekomst. Veel dank daarvoor en ook voor jullie vertrouwen! Liefs Linda
  5. Henk en Hanneke:
    10 maart 2019
    Een berichtje van Henk Klootwijk,, Het wordt tijd dat Linda weer eens thuis komt,, zei hij
    Dus Lin , hup dat vliegtuig in !!