Naam:
Foto’s:
287
Video’s:

Over mij

Stichting Maha Mata Nederland helpt kinderen en gehandicapten in Nepal. Ons streven is de negatieve spiraal van kinderarbeid en armoede te doorbreken. Dit doen wij door lokale projecten te ondersteunen gericht op onderwijs en gezondheidszorg. Extra aandacht gaat uit naar onderwijs voor meisjes en zorg voor moeder en kind zowel voor, tijdens en na de bevalling. Dit laatste helpt mee om handicaps te voorkomen.

Duurzaamheid en betrokkenheid vinden wij belangrijk bij de keuze van onze projecten. De lokale bevolking wordt nauw betrokken bij de ontwikkeling van een project en daar waar mogelijk gevraagd om zelf een bijdrage te leveren. Dit kan in geld, maar ook in arbeid of tijd. Dit vergroot het draagvlak en daarmee de slagingskans van de projecten aanzienlijk.

Over mijn reis

Werkbezoek 2019. Na aankomst Kathmandu meteen een dinerafspraak gepland. De dag na aankomst gaan we op bezoek bij de school voor doven waar wij zonnepanelen konden laten plaatsen, waardoor de jongens en meisjes nu gebruik kunnen maken van warm water. 's Middags gaan we op bezoek bij een organisatie die jongeren met het syndroom van down opvangt. Verder wellicht vast wat kleine inkopen doen zoals kleurstof e.d. die we weer nodig hebben bij de Voetprints voor Nepal* ontvangst. Dag 3  reizen we naar het uiterste oosten van Nepal voor een bezoek aan div. projecten tbv Satar en Mushahar in Jhiljhile i.v.m. het vervolgproject dat inmiddels een half jaar draait (zie ook de evaluatie video). Dan door naar Chitwan ter ontspanning en als het lukt een bezoek aan een van onze sponsorkinderen die naar Chitwan is verhuisd. Na Chitwan reizen wij via de Janajagriti blindenschool in Dhading Besi door naar Syafru in Rasuwa. We hopen in deze regio twee nieuw gebouwde scholen te kunnen bezoeken. Tot slot van het bezoek aan Rasuwa gaan we via de nieuwe daycare in Ramche terug naar Kathmandu. Daar zullen we nog geruimte tijd verblijven en vele project -en schoolbezoeken doen en gesprekken voeren met onze partners. * Onze sponsortocht wordt dit jaar gehouden op 14 april a.s. via http://www.mahamata.nl kun je je aanmelden.

Bezochte landen

Ik heb 2 landen (1%) bezocht: