Laatste verslag

16 maart 2017 - Lalitpur, Nepal

De laatste dagen zijn we in Kathmandu en hebben daar op 14 maart nog een constructief gesprek bij het SGCP, het project voor kinderen met spastische verlamming dat we al jaren steunen. Eindelijk is er een nieuwe dame aangenomen,  ingewerkt die voortvarend aan de slag is gegaan in Ilam (oost Nepal). Taplejung heeft al een tijdje niemand meer die mensen met CP bezoekt. De afgelegen streek is voor niemand aantrekkelijk om langer te verblijven. We opperen daarom om er met enige regelmaat een kamp te houden, zodat men niet verstoken blijft van hulp. Er wordt een aantekening van gemaakt, dus we hopen dat dit opvolging krijgt,

Op onze laatste dag hebben we nog een bespreking met het team van Umbrella. Kyle (Engeland), managing director, Imogen (Australië) onderhoudt de contacten met de sponsors. Tsewang (Nepal) is er al lang en is nu projectmanager. Terecht, want hij is een rots in de branding. Ook dit is een fijn gesprek en we speken ons vergtrouwen uit naar dit jonge, enthousiaste team.

We lunchen daarna nog in Gaia, nemen afscheid en gaan naar het hotel om te douchen en onze koffers met de laatste spullen te vullen. Dan is het tijd om richting luchthaven te gaan. We rijden door de hectiche stad vol stof en getoeter. Het zal ook wel weer lekker zijn in Heenvliet zeggen Ger en ik tegen elkaar, Lekker groen en rustig...;-). Het was een drukke, maar mooie reis die helemaal volgepakt zat met werkbezoeken. Het mag bijzonder heten dat we alles dat op ons drukke programma stond ook daadwerkelijk hebben kunnen bezoeken en doen. Eigenlijk is het bij elkaar nog beter verlopen dan we ooit hadden kunnen denken.

Nu de opvolging nog. Het verslag met de projectbezoeken en mogelijke nieuwe projectonderdelen heb ik zojuist naar onze bestuursleden gestuurd ter voorbereiding. Als we thuis zijn gaan we zo snel mogelijk de koppen bij elkaar steken om eens lekker bij te praten. We verheugen ons er op iedereen weer te zien.

Beste mensen bedankt voor jullie lieve reacties en aandacht voor onze verhalen. Het is fijn te weten dat jullie zo begaan zijn met het lot van de mensen in Nepal en we prijzen ons daar gelukkig mee. Vanuit de luchthaven in DOHA doen wij iedereen de hartelijke groeten. Over een paar uurtjes gaat ons vliegtuig naar Amsterdam. We zien/spreken jullie graag weer in Nederland!

Heeft ons werk of een specifiek doel uw aandacht getrokken en wilt u helpen? Neem dan contact met ons op via info@mahamata.nl.. Meer over het hoe en waarom van ons werk in Nepal is te vinden op www.mahamata.nl

1. Adrie Houkes:
    16 maart 2017
    Jullie reis heeft jullie echt gegeven wat jullie ervan verwachtten; dat moet een heel goed gevoel geven. Bedankt voor de mooie en ontroerende verhalen en foto's, ik heb ze met plezier gelezen. Voor nu: welkom thuis en kom lekker bij van alle vermoeienissen!
  2. Marjolijn:
    16 maart 2017
    Een hele goede reis terug!
    Dat er nu even ruimte voor jullie mag zijn om alle indrukken kunnen verwerken, om daarna met alle betrokkenen van Maha Mata deze ervaringen en inzichten weer positief bij te mogen en kunnen bijdragen aan Nepal!
    Alle goeds en succes toegewenst!
  3. Marian:
    welkom thuis jongens,
    prachtwerk!
    liefs Marian
  4. Agaath Schilt:
    16 maart 2017
    Alle vier Welkom in Nederland en succes met de verdere plannen.
  5. Andre Muilwijk:
    16 maart 2017
    Uitzien naar jullie berichten en de foto's was bijna dagelijkse routine, ik weet nu al dat ik deze mooie, ontroerende en informatieve berichten ga missen. Bedankt dat jullie mij hebben "meegenomen" op deze reis. Goede reis en welkom thuis.