Een dagje voor onszelf

27 februari 2017 - Dhulikhel, Nepal

We zitten in Dhulikel, in Gaia's Holiday Home. Een heerlijke plek en we hebben heerlijk weer. Vandaag geen projectbezoeken maar even iets "voor onszelf", we gaan naar Namoubudha. Een mooi klooster op de top van een berg, dat samen met  Bodnath en Swayambunath de drie belangrijkste Tibetaans Boeddhistische heiligdommen van Nepal vormt.

Ben en Lenie gaan een dagtocht lopen met een gids en doen onderweg deze plek aan. Ger en ik doen het wat rustiger en gaan wat later op de dag met de taxi naar boven. Het is dan nog lekker rustig en we bekijken op ons gemak het fraaie complex. Als we net de tempel hebben bekeken en naar beneden lopen komen Lenie en Ben binnen. We hadden al gedacht hen tegen te komen rond deze tijd. We maken en groepsfoto van Lenie, Ben en gids en gaan dan ieder weer ons weegs.

Aardbevingsschade is hier en der nog steeds te zien. Scheuren in muren en een deel van de achterkant van de pauw op het dak is er ook nog steeds af. Ben en Lenie vertellen later dat ze in het landschap ook ingestorte huizen zagen. Die aardbevingen zijn al weer bijna twee jaar terug, maar het leed is voor velen nog steeds niet geleden. Zij wachten nog steeds op de uitkering van de overheid om hun huis te kunnen herbouwen. Naar het schijnt komt daar nu eindelijk een beetje schot in.

Als we weg gaan wordt het steeds drukker met grote groepen opgetogen Tibetanen. Het is vandaag een feestdag en alle heiligdommen moeten worden geëerd met grote hoeveelheden gebedsvlaggen, wierook, eten en gebeden.

De rest van de middag besteden Ger en ik met luieren in de tuin van het hotel. Ben en Lenie komen in de loop van de middag voldaan ook weer binnen. Het was een lekker dagje. Morgen weer Maha Mata zaken..

1. Yolanda Koele:
    27 februari 2017
    Wat hebben jullie al veel gezien, gedaan en gereden deze eerste week! Fijn dat tussen de Maha Mata zaken er ook tijd is om even alle indrukken tot nu toe te verwerken. Mooie foto's Ger! En Linda.....ga zo door met verhalen schrijven! Ik reis in gedachten iedere keer weer een stukje mee, liefs
  2. Adrie Houkes:
    2 maart 2017
    Daar waren jullie wel aan toe, want het is toch een inspannend gebeuren. Je moet wel wat energie over houden voor de laatste week. Wederom prachtige foto's!
  3. Adrie Houkes:
    2 maart 2017
    Jullie waren wel toe aan een rustdag. Je moet toch wat energie over houden voor de laatste week. Wederom prachtige foto's!